תופסים בהגה – תכנית להקניית קריאה

תכנית ייחודית ומקיפה להקניית הקריאה ולתיקונה
מאת ד”ר לוסי ליפקינד
בתכנית ארבעה חלקים:
חלק 1-אותיות
החוברת מיועדת ללימוד יסודי של צלילי האותיות וכתיבתן ומציעה מגוון מפתיע של הפעלות מהנות ומאתגרות. בד בבד עם הקניית השליטה בצופן הפונטי, עוסקת החוברת בתחום המוכנות: תפיסה חזותית,מוטוריקה עדינה, מודעות פונמית, תפיסת כיוון הכתיבה והרצף, העשרת אוצר מילים, הרחבת ידע עולם, הבעה בעל פה, בקרה עצמית ולימוד עמיתים.

חלק 2- סימני ניקוד
החוברת מיועדת ללימוד יסודי של כל סימני הניקוד- הגייתם וכתיבתם. פענוח מדוייק של סימני הניקוד מהווה קושי לתלמידים רבים. לכן מוצג כאן מגוון מפתיע של הפעלות מהנות ומאתגרות שנועדו ליצור מוטיבציה לתרגול בתחום בעייתי זה. החוברת מספקת כלים דידקטיים מקוריים ללמידה הדרגתית ומבוקרת, להקניית הרגלי למידה, לחיזוק בטחונו העצמי של התלמיד ומעל לכל – תורמת לשמחת הלמידה שלו.
חלק 3 – צירופים ומילים
החוברת מיועדת להקניית שליטה מלאה בפענוח הצרופים ולתחילה הדרגתית של קריאה מלוות הבנה. קריאה לא מדוייקת ומנחשת אופיינית לתלמידים רבים. לכן מוצע כאן מגוון עשיר של הפעלות מהנות ומאתגרות שנועדו ליצור מוטיבציה לתרגול בתחומים בעייתיים: פענוח עיצורי בכפ”ש ואהו”י, הבחנה בין סימני הניקוד, הכרת אותיות סופיות וצירופים; קריאת מילים מנותקות מהקשר המכילות, בין השאר, אותיות שותקות או פתח גנוב. החוברת מספקת דרך הדרגתית ומבוקרת ללמידה עצמית של התלמיד המשלבת הבנת הוראות כתובות וביצוע משימות מרתקות. כמו כן מוגשת כאן תכנית מובנית להעשרה לשונית ולהקניית ראשית הכתיב התקני.
החוברת מתאימה לכל תלמיד ששליטתו בקריאה לוקה בחסר. המורה ימצא בה כלים חדשניים אשר יעזרו לו להתמודד עם מורכבות התהליך ולעניין את הלומדים בגילים השונים. לדוגמה: מדרג מקורי של שלוש רמות לתרגול הצירופים. החוברת עשויה לשמש כתוספת המחזקת כל שיטת הקנייה אחרת.
חלק 4 – שירים וסיפורים
החוברת מהווה מקראה מותאמת לראשית הקריאה, ובה יצירות ידועות של גדולי הספרות העברית לצד שירים מאת מיכל בת יעקב, מיריק שניר והמחברת.
החוברת מספקת דרך הדרגתית ומבוקרת ללמידה עצמית של התלמיד תוך הבנת הוראות כתובות וביצוע משימות מרתקות. כמו כן מוגשת כאן תכנית מובנית להבנת הנקרא, להעשרה לשונית ולהקניית ראשית הכתיב התקני (אותיות אהו”י, פתח גנוב, סיומות שייכות). גם נושא סימני הפיסוק נלמד באופן שיטתי ומותאם לרמת הקריאה.
החוברת מתאימה לתלמידי כתה א ולכל תלמיד ששליטתו בקריאה ובהבנת הנקרא לוקה בחסר. המורה ימצא בה כלים חדשניים אשר יעזרו לו להתמודד עם רתיעה מטקסט ולעניין את הלומדים בגילים השונים..

בכל חלק בסדרה כרטיסי משחק והוראות למגוון משחקים. כמו כן מצורפת הדרכה מפורטת לשיטת העבודה בחוברת.
החוברת מתאימה לכל תלמיד ששליטתו בסימני הניקוד לוקה בחסר. המורה ימצא כאן כלים חדשניים אשר יעזרו לו להתמודד עם מורכבות התהליך ולעניין את הלומדים בגילים השונים.
כל חלק בסדרה עשוי לשמש תוספת המחזקת כל שיטת הקנייה אחרת.

על המחברת:
ד”ר לוסי ליפקינד היא מרצה ומדריכה ותיקה במכללת “סמינר הקיבוצים”. מעל שלושים שנות עבודתה בתחום לימוד הקריאה מקיפות מסגרות הוראה שונות – הכשרת מורים, הדרכה בבתי ספר ובגנים וטיפול פרטני.

33.0045.00

מידע נוסף

משקלאין מידע

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

רק משתמשים רשומים אשר רכשו מוצר זה יכולים לרשום חוות דעת.

אולי יעניין אתכם גם...

  • אַ אֵ אִי אוֹ אוּ – משחק זכרון על פי סדר התנועות

    109.00
    הוספה לסל
  • צליל מילה סיפור

    30.00
    בחר אפשרויות
  • קוראים באלף

    11.80179.50
    בחר אפשרויות

כל הזכויות שמורות להוצאת ספרים יסוד ©

טלפון: 035587990 | פקס: 03-5587991

כתובת: רח’ החופר 34 חולון 58850

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקההמשך לקנות
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן